Hybridní technologie

Už 20 let nabízí společnost Toyota automobily vybavené revoluční hybridní technologií, které získávají uznání nejen od našich zákazníků, ale i v prestižních žebříčcích. Hybridní vozidla značky Toyota jsou důkazem, že technický vývoj může jít ruku v ruce s péčí o životní prostředí. Hybridní technologie je důležitým milníkem v oblasti vývoje automobilů, který mění tvář trhu a nastavuje trendy budoucnosti. Budoucnosti, kterou můžete poznat už dnes. Rozšiřte vědomosti o hybridním pohonu v automobilech Toyota.
 
V čem se hybridní vozy Toyota vlasntě liší? – Plně hybridní pohon
 
Skládá se ze spalovacího motoru spojeného s elektromotorem, který podporuje práci tradiční pohonné jednotky a zajišťuje vyšší výkon a nižší spotřebu. Elektromotor rekuperuje energii vznikající při brzdění a nadbytečnou energii získanou během jízdy při stálé rychlosti ukládá do baterie hybridního pohonu pro pozdější použití. Oba druhy pohonu pracují ve vzájemné synergii, doplňují se a nabízejí lepší dynamiku a vyšší hospodárnost, než by mohly poskytovat při samostatném provozu.
 

  • Baterie hybridního pohonu – vždy se nabíjí během zpomalování a brzdění a v případě potřeby i prostřednictvím generátoru poháněného spalovacím motorem.
  • Elektrický motor – pohání kola a rekuperuje energii během brzdění.
  • Generátor – nabíjí baterii hybridního pohonu a pohání elektromotor.
  • Planetová převodovka – rozděluje pohon mezi spalovací motor a elektromotor a nahrazuje tradiční převodovku.
  • Měnič – zařízení, které reguluje tok elektrického proudu do baterie hybridního pohonu a z ní upravuje napětí dodávané do elektromotoru v zájmu zvýšení výkonu. Navíc řídí tok energie do klimatizace a zajišťuje správnou teplotu v interiéru vozidla dokonce i tehdy, když spalovací motor nepracuje.
  • Spalovací motor – mimořádně účinný zážehový motor přenáší výkon prostřednictvím elektronicky řízené bezestupňové převodovky. Tento úsporný a neobvykle dynamický motor dokáže zajistit potřebný výkon a současně napájet generátor v zájmu nabíjení baterie hybridního pohonu.

 

Jak hybrid funguje?

 

 

Řízení provozního režimu

V hybridních modelech Toyota je umístěný speciální ukazatel hybridního systému, který informuje řidiče o aktuálním jízdním režimu. Řidič si může druh pohonu vybrat sám.

  • Režim EV – tichá jízda jen s elektrickým pohonem, bez spotřeby paliva, bez znečištění.
  • Režim ECO – jízda s minimálním vlivem na životní prostředí, při které optimálně spolupracují oba druhy pohonu.
  • Režim POWER – úplné dynamické zrychlení.
  • NORMÁLNÍ režim – normální stabilní jízda bez prudkého zrychlování.

 

Výhody

Vlastnictví hybridního automobilu je ekologické a hospodárné řešení, zde navíc spojené s konkurenceschopnou pořizovací cenou, vezmeme-li v úvahu bohatou výbavu, nízké provozní náklady a pověstnou spolehlivost značky Toyota.

Nízka spotřeba paliva
Při natankování paliva v hodnotě 1000 Kč vůz se standardním typem pohonu ujede v městském provozu 399 km. Zatímco v případě hybridu se dojezd zvýší na 981 km.

Spolehlivost
Hybridní automobily Toyota se umisťují na předních příčkách žebříčků spokojenosti zákazníků i spolehlivosti vozidel, které sestavují nezávislé výzkumné agentury.

Ocenění
Desítky ocenění z celého světa potvrzují nejvyšší kvalitu a hospodárnost revoluční technologie hybridního pohonu od společnosti Toyota.

Nízké provozní náklady
Vozidla s hybridním pohonem mají méně standardních dílů, které by podléhaly opotřebování, jakými jsou dvouhmotový setrvačník, spojka, alternátor, startér nebo hnací řemeny. Navíc hybridní systém podporuje brzdění, což ve výsledku znamená menší opotřebení brzdových destiček i kotoučů.

Hybridní modely

Toyota aktuálně nabízí sedm modelů s plně hybridním pohonem. Dva z nich jsou verze průkopníka této technologie, tedy model Prius, který je dostupný také jako Prius+ s karosérií MPV. Model Yaris, který se stal prvním hybridem ve své třídě, a model Auris Hybrid, který je zároveň prvním hybridním kompaktem na trhu. Auris Hybrid Touring Sports s karosérií kombi má zase zavazadlový prostor s délkou více než 2 metry a objemem 1 658 litrů. Nejmladším modelem v této řadě je legenda a vzor segmentu SUV, RAV4 Hybrid s pohonem dvou nebo čtyř kol. Nejnovějším přírůstkem do hybridní rodiny Toyota je sportovní crossover Toyota C-HR.

 

 

Toyota Plug-in Hybrid

Jaké jsou výhody plug-in hybridů?

Pokud se domníváte, že byste v rámci podnikání využili delší jízdy čistě na elektřinu s větším dojezdem díky palivové nádrži a velmi nízkými emisemi CO2, odpovědí může být například Toyota Prius Plug-in Hybrid. Vůz postavený na základech našich stávajících hybridů se zážehovým motorem a elektrickým pohonem je vybaven výkonnější baterií, která umožňuje dojezd přes 50 km čistě na elektřinu rychlostí až 135 km/h.

Jelikož se baterie plug-in hybridu dobíjí za jízdy pouze částečně, k plnému využití elektrického pohonu a snížení spotřeby paliva je nutné k úplnému dobití baterie používat kabel zapojený do elektrické sítě. Prius Plug-in Hybrid lze plně dobít za necelé tři hodiny, a ačkoli to dělat vůbec nemusíte – na rozdíl od elektromobilů – dosáhnete tak nejlepších výsledků. Prius Plug-in Hybrid například dokáže po úplném dobití absolvovat až 1300 km* na jedno natankování nádrže.

 

Elektromobily

Vyrábí Toyota elektromobily?

Zatímco naše hybridní modely a plug-in hybridní vozidla jsou ideální volbou pro delší cesty, elektromobily s bateriovým pohonem (BEV) jsou stále nejlepší volbou pro krátké jízdy nízkou rychlostí, kde dokáží zlepšovat mobilitu a snižovat znečištění v městském prostředí.

Tato kompaktní vozidla s nulovými emisemi, poháněná pouze bateriemi s rychlým dobíjením, mohou přispět ke zlepšení kvality ovzduší i menšímu dopravnímu zatížení. Jsou tichá, snadno se ovládají a vykazují nízké provozní náklady, což z nich činí dokonalou volbu pro pravidelné dojíždění nebo využití v roli dodávkových vozidel.

Z těchto důvodů počátkem 20. let uvede značka Toyota více než 10 elektromobilů s bateriovým pohonem a současně rozšíří modelovou řadu plug-in hybridů a vozidel poháněných palivovými články, ať již k soukromému nebo komerčnímu využití.