fbpx

Toyota MIRAI

 

MIRAI DRUHÉ GENERACE

DELŠÍ DOJEZD, VYŠŠÍ VÝKON, STÁLE NULOVÉ EMISE

 

V roce 2014 překvapila Toyota celý svět uvedením vodíkového sedanu Mirai. Nyní je automobilka připravena posunout svoji technologii bezemisního elektromobilu na palivové články (FCEV) na novou úroveň a dokládá to svým koncepčním modelem Toyoty Mirai druhé generace, prezentovaným v roce 2019 na autosalonu v Tokiu.

Nová Mirai není zdaleka pouhým eko-automobilem, ale prostředkem schopným posunout hranice vodíkového pohonu a odhalit potenciál technologie palivových článků od Toyoty s dojezdem prodlouženým až o 30 %, atraktivnějšími jízdními vlastnostmi a ještě lepší akcelerací. Je to svůdný nástin vize Toyoty zaměřené na čistou mobilitu a budoucí vodíkovou společnost.

PŘÍBĚH TOYOTY MIRAI
Aktuální Toyota Mirai vybudovala celosvětové povědomí o tom, jak bychom mohli docílit vodíkové společnosti. S počtem asi 10 tisíc vozů prodaných v celosvětovém měřítku jde o technicky propracovaný a současně praktický automobil s dojezdem cca 500 km, snadným tankováním paliva a emisemi ve formě čisté vodní páry.

DALŠÍ KROK
Koncept odhalený v Tokiu naznačuje budoucí směřování vodíkového pohonu, ať již jde o technologickou vyspělost, dynamické schopnosti a atraktivitu designu. Nová Toyota Mirai, jejíž uvedení na trh (zpočátku v Japonsku a Severní Americe) je naplánováno na rok 2020, je nejlepším důkazem toho, že technologie FCEV není překážkou k atraktivním jízdním vlastnostem a krásnému vzhledu.

HOSPODÁRNOSTÍ TO NEKONČÍ
Toyota chce prodloužit dojezd Mirai o 30 % dalším zdokonalením sady palivových článků a zvětšením nádrží na vodík. Avšak ambice tvůrců zdaleka přesahují samotné číselné parametry.

DESIGN
Nejnovější modulární platforma pro Toyoty s pohonem zadních kol umožnila vytvořit pětimístnou kabinu (namísto dosavadních čtyř míst), avšak nejviditelnějším dopadem jsou nízké křivky, elegantní proporce, štíhlá a napnutá karoserie nebo velká 20″ kola pro efektní a nepřehlédnutelný vzhled. Ukázkový vůz se navíc prezentuje v novém speciálním modrém laku o několika vrstvách k dosažení mimořádného lesku a hloubky barev. Interiér je pojat jako jednoduchý moderní prostor s přívětivou a pohodlnou atmosférou pro příjemné cestování. Jmenujme např. centrální displej o úhlopříčce 12,3″ a přístrojový panel obklopující řidiče. JÍZDNÍ SCHOPNOSTI
Nejnovější modulární platforma pro Toyoty s pohonem zadních kol řeší nejen zástavbu vyspělého pohonu nové Toyoty Mirai s vodíkovými palivovými články a poháněnou zadní nápravou, ale navíc přináší vyšší tuhost karoserie ve prospěch dobré agility a odezvy, stejně tak jako nižší těžiště pro příkladnou ovladatelnost. Za hladkým zrychlováním a příjemnými reakcemi Mirai z pohledu řidiče zase stojí modernizovaná sada palivových článků. Jízdní chování na trasách plných zatáček je hladké a čitelné, zatímco na dálnici vás vůz odmění mimořádným výkonem, stejně tak jako delším dojezdem.

 

Zdroj toyota.cz

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close